De zeven Common Broker eden

De professionele nalatigheid van een makelaar kan ernstige gevolgen hebben voor zijn klanten. Makelaars zijn verplicht om de regels van hun bedrijf te volgen en om de handtekening van klanten te vragen in aanwezigheid van tevreden klanten – zelfs als de commerciële regelgeving hen het tegendeel voorschrijft. Dit is de basis van de makelaarseed. Er staat dat een makelaar zich professioneel en met respect dient te gedragen ten opzichte van zijn klanten.

Hier zijn de top 5 principes in de kern van een makelaarseed:

een. Zet uw klanten altijd op de eerste plaats. Dit is een algemene verklaring waarin staat dat een makelaar boven alles prioriteit moet geven aan de behoeften van zijn klanten. Met andere woorden, een makelaar moet in de eerste plaats voor u zorgen, de potentiële koper of verkoper. Dit principe is eigenlijk een van de hoekstenen van de moderne makelaardijsector en het is een hoeksteenprincipe dat elke makelaar zou moeten nastreven.

b. Nooit impulsieve beslissingen nemen. Dit is een standaardadvies dat elke makelaar in acht moet nemen. Besluitvorming is een riskante zaak, maar als een makelaar vindt dat hij snel een beslissing moet nemen, moet hij in ieder geval overleggen met andere makelaars. Als een makelaar advies van andere makelaars negeert, volgt hij niet de geest van de makelaarsplicht.

c. Nogmaals, dit is een andere basisregel van bedrijfsethiek. Makelaarsfirma’s zijn verplicht om de informatie van klanten te allen tijde vertrouwelijk te houden. Een makelaar die deze plicht overtreedt, is niet beter dan zelf een oplichter, omdat hij alles op het spel zet waarvoor hij heeft gewerkt en al het geld dat hij als makelaar had kunnen verdienen.

d. Alle klanten hebben hetzelfde recht om over hun diensten te onderhandelen. Als een makelaar weigert met zijn klanten te onderhandelen, behandelt hij ze ongelijk. Tot de cliënten van een makelaar behoren zowel particulieren als grote ondernemingen. De laatste zal naar verwachting concurrerend betalen. De makelaars-klanten hebben recht op dezelfde behandeling.

e. Een makelaar wordt geacht eerlijk te zijn tegen zijn klanten. Hij moet ze de waarheid vertellen. De eerlijkheid van een makelaar is een symbool van zijn toewijding aan zijn klanten. Als een makelaar niet helemaal eerlijk is tegenover zijn klanten, volgt hij de geest van de wet niet en brengt hij zijn reputatie en toekomstige winsten op het spel.

Makelaar Ede – Talsma Makelaardij

Klik hier voor meer informatie Talsmamakelaardij.nl

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close